Walking in This World
Het tweede boek van The Artist’s Way Walking in This World gaat verder waar het vorige ophoudt. Het is misschien een radicaler boek dan het eerste, maar zeker zo aansprekend. Waar het eerste boek zich erg richt op het innerlijke proces, gaat het tweede boek over hoe de spelende kunstenaar in jou zich verhoudt tot de buitenwereld. Het kan je weer nieuwe inzichten geven in je creatieve proces en je steunen bij het aangaan van dit onbekende en tintelende levende proces.
Programma:
Per bijeenkomst is er een geleide meditatie over het thema dat die dag centraal staat. Je kunt jouw eigen ervaringen rond dit thema uitwisselen en er wordt beeldend gewerkt. Met onder andere klei, speksteen, was, papier, verf en krijt kun je creatief aan de slag gaan in een vorm die jou aanspreekt. Er wordt van tevoren een tekst toegestuurd en je krijgt een “huiswerkopdracht” om alvast bij het thema stil te staan.
De volgende thema’s komen per les aan bod en je krijgt de gelegenheid om te onderzoeken wat jouw ervaringen met de verschillende thema’s zijn. De thema’s fungeren als handvatten bij bewustwording hoe dingen voor jou werken en wat voor jou helpend kan zijn.
Hoofdstuk 1: Een gevoel van oorsprong ontdekken
Hoofdstuk 2: Een gevoel van verhouding / proportie
Hoofdstuk 3: Een gevoel van perspectief
Hoofdstuk 4: Een gevoel van avontuur
Hoofdstuk 5: Het persoonlijk gebied ontdekken
Hoofdstuk 6: Het ontdekken van je gevoel voor grenzen
Hoofdstuk 7: Een gevoel voor momentum
Hoofdstuk 8: Een gevoel voor onderscheidingsvermogen
Hoofdstuk 9: Een gevoel van veerkracht
Hoofdstuk 10: Een gevoel van kameraadschap
Hoofdstuk 11: Een gevoel van authenticiteit
Hoofdstuk 12: Een gevoel van waardigheid
Er wordt gewerkt in een groepje van 4 tot 6 personen.
(Het is ook mogelijk dit programma in een individuele setting te volgen; informeer naar de mogelijkheden.)
De kosten bedragen € 360,- incl. materiaal. (Mensen met een minimum inkomen of studenten kunnen in twee termijnen betalen.)
Heb je interesse om mee te doen? Neem contact met me op.